11/02/2015

Nu är Jonas och jag hemkomna från vår mini-semester norrut! Efter en helg med massor av fika, frisk luft, kokkaffe och hockeymatch har vi landat i Stockholm igen. Denna gång är vi hemkomna med ett gigantiskt Babyskydd till bilen som min svägerska och Jonas bror så snällt lånat ut till oss och med en barnvagn som vi fått ärva av Jonas föräldrar. Samtliga tre bröder i Jonas familj inklusive Jonas har legat i denna fina Emmaljungavagn. 

Vagnen är i rotting med en sufflett av brunt manchestertyg. Då suffletten luktar lite garage och vagnen invändigt behöver fräschas upp, skall Jonas och jag gå på jakt efter tyg och möjlig tapetserare som kan ta sig an vår vagn innan lilla knyttet skall sova där i. Vi har båda gått med i olika renoveringsgrupper på Facebook och försöker söka oss till hur vi skall göra och om det går att göra själv. Jag vill som sagt egentligen prova att sy om suffletten själv till vagnen, men Jonas är realist och tycker att det blir för svårt. Så för att många viljor skall synka samman, skall jag sy om vagnen invändigt och överlåta suffletten till en mer professionell hantverkare som kan sy om den på studs. 

Och ni som läser här, om någon läser här, har tips på barnvagnstapetserare i Stockholm till rimligt pris, får ni hemskt gärna skriva in en kommentar om det. All tips är som sagt välkomna!


Inga kommentarer

Skicka en kommentar

© .
Maira Gall